Nimic nu se compară cu senzația de după câteva bazine: și nu mă refer doar la fizic, și psihicul stă mai bine. Doar 3 ședințe pe săptămână sunt destule ca să crești în masă musculară, să-ți corectezi respirația și să devii mult mai flexibil.

E drept, legat de mușchi, creșterea nu va fi așa mare ca după un antrenament de forță, dar antrenamentul în apă are marele avantaj că nu solicită articulațiile. Iar despre respirație, se poate spune că reclamele la Airwaves chiar erau povești pe lângă efectele înotului.

Muți spun că știu înota, și pe undeva au și dreptate dacă luăm orice bălăceală drept înot. Puțini însă excută corect cele patru stiluri consacrate (craul, spate, bras, fluture); iar asta chiar contează pentru un raport bun între efort și rezultate.

De asta, majoritatea avem nevoie de câteva lecții de înot la un bazin cu un instructor. Totuși, până atunci, poți să arunci un ochi peste lecția video de mai jos despre înotul în stil craul:

Hai să vedem și mușchii folosiți în stilul craul:

Deci, în mare, înotul antrenează deltoizii, pectoralii, dințatul anterior, fesierii, tricepșii și cvadricepșii. Plus câteva grupe auxiliare. Niciun alt sport nu este atât de complet.

Mai rămâne un lucru de spus: înotul nu are vârstă. Se poate începe de la 3 ani, dar și la bătrânețe.