Puține sporturi sunt ca fotbalul: se joacă pe un teren întins, timp de 90 de minute și fără timpi de odihnă suficienți. Jocul modern de fotbal solicită foarte mult corpul și ai nevoie de multă condiție fizică ca să faci față chiar și la nivel amator.

Un jucător profesionist aleargă 8-12 km într-un meci, dintre care 22 de minute în plimbare, 32 min pas alergător, 18 min alergare, 10 min sprint, 6 min marșarier și 2 min posesie. Ca urmare, fotbalul se joacă la o intensitate apropiată de pragul anaerob, adică acel moment în care acidul lactic începe să se acumuleze în sânge, provocând oboseala musculară.

Practic, fotbalul înseamnă reprize scurte de efort, urmate de perioade mai lungi de relaxare activă, combinând astfel efortul anaerob cu cel aerob. Mai pe înțelesul tuturor, asta se traduce într-un raport optim între greutate și masă masculară.

Nu în ultimul rând, mai mult ca oricare alt sport, fotbalul dezvoltă o bună coordonare a picioarelor cu vederea. Într-adevăr, cercetătorii de la Institutul de neurologie din Londra au descoperit că mișcarea picioarele este controlată vizual, prin niște “reflexe predictibile”. De aceea, pot jucătorii de fotbal să dribleze, să facă trucuri complicate cu mingea, și să o plaseze cu precizie în poartă, fără măcar să se uite.