Ca să ajungi la o greutate normală, un lucru la care trebuie să fii atent e burta. Un corp lucrat nu face prea multe fără un abdomen plat, iar pentru asta nu sunt soluții miraculoase. Nu e cazul să disperi și să treci pe pastile (cea mai mare prostie!), există în schimb câteva lucruri care, odată respectate, chiar dau rezultate.

Abdomene, abdomene, abdomene. Ideea e să faci cât mai multe abdomene, în exerciții cât mai diversificate. În general, o jumătate de oră de abdomene făcute intens, de 3-4 ori pe săptămână e suficient pentru înlăturarea grăsimilor: pentru început, vezi aici 5 tipuri de exerciții pentru un abdomen de invidiat.

Programul de antrenament trebuie să cuprindă și efort cardio, măcar odată la două zile: alergarea, înotul și ciclismul sunt probabil cele mai bune și mai simple exemple de cardio.

Alimentația e și ea importantă aici, unii spun chiar cea mai importantă. Trebuie să mănânci cât mai puține grăsimi și doar carbohidrați complecși (fără pâine sau paste). Evită prăjelile, gălbenușul de ou în exces, sarea, berea, ciorbele și, bineînțeles, dulciurile. Fructele proaspete sunt o alternativă bună la aceste alimente. Și un pont care e deja legendă: nu mânca cu patru ore înainte de culcare; cea mai bogată masă trebuie să fie micul dejun iar cea mai săracă, cina. Dar despre alimentație am mai scris cu altă ocazie.

Diversificarea antrenamentului. Trebuie să mai știi că repetarea aceluiași antrenament un timp îndelungat obișnuiește corpul, care va arde tot mai puține calorii. Schimbă odată pe lună antrenamentul, sau măcar sporește durata și intensitatea.

Odihna și drumețiile. Profită de un somn bun pentru a pune mușchii la treabă (ei cresc cel mai mult în timpul dormitului) și relaxează-te la maxim ori de câte ori ai ocazia. Și încă un lucru: nu ar fi rău să mai faci câte o drumeție din când în când. O urcare pe munte arde multe calorii, dar dacă muntele nu e aproape mai e o soluție și urcarea scărilor într-un bloc înalt.