Febra musculară se instalează de obicei după 24 de ore de la un efort intens, însă ceea ce o cauzează nu este atât efortul, cât e lipsa de mișcare dinainte de acest efort. Este important să subliniem acest lucru, pentru că în asta stă de fapt toată șmecheria: efortul trebuie să fie unul treptat, iar nu brusc.

Chiar dacă vrei rezultate rapide când mergi la sală, îngrășatul porcului în ajun nu e o soluție. Răspunsul mușchilor la supraefort poate fi o durere enervantă, care te va ține o bună perioadă de timp în afara activității sportive. De aceea, se recomandă să începi puțin câte puțin și să crești efortul progresiv.

În primele zile de antrenament începe întotdeauna cu o încălzire serioasă. Uită de încălzirea din școală, exercițiile de stretching pot să dea dureri și disconfort muscular. Specialiștii recomandă în loc “încălzirea progresivă”, adică câteva mișcări care să imite efortul pe care urmează să-l faci, dar fără presiuni extraordinare.

Ca atare, când alergi, fă-ți încălzirea cu o plimbare tot mai alertă, până ajungi la viteza dorită. La fel, la sală, începe lucrul la aparat fără greutăți, după care poți să crești sarcina.

Și ce te faci când ai deja febră musculară? În primul rând, poți să începi prin masarea zonei cu probleme. Un masaj ușor îmbunătățește circulația sângelui și ajută la eliminarea acidului lactic din mușchi, responsabil pentru durerile de acest fel. Mai mult, încearcă să lucrezi mușchii cu câteva exerciții ușoare, exerciții care vor duce la fel la intensificarea circulației sanguine.

Un alt remediu este vitamina C pe care o găsești în portocale, lămâi, mere, pere, afine și alte fructe sau sub formă de tablete. Uneori, cauza durerilor musculare poate fi lipsa lichidelor din mușchi, de aceea e important să te hidratezi bine înainte, în timpul și după terminarea efortului. Iar cu un somn bun după toate, ai șanse mari să scapi de febra musculară.