Astăzi lumea este atât de stresată să slăbească încât ignoră faptul că unele diete pot face mai mult rău decât bine.

Un studiu recent1) are rezultate surprinzătoare: persoanele care au trecut de la o dietă normală (cu toate cele trei elemente principale, proteine, carbohidrați și grăsimi) la una pe consum redus de carbohidrați și-au pierdut până la 9% din puterea musculară, iar rezistența la exerciții le-a scăzut cu 6% (așa-numitul prag anaerob).

Mare parte din greutatea pierdută în primă fază într-o dietă reprezintă de fapt pierderea masei musculare. E de la sine înțeles că orice om care merge la sală va fi dezamăgit de asta, de aceea, iată câteva sfaturi de care trebuie să ții cont:

Nu abuza de cură!
Orice doctor din lumea asta îți poate spune că rezultatele nu se văd peste noapte. Sfatul specialiștilor este să slăbești încet ca să îți menții masa musculară. O idee bună este să-ți creezi un ciclu cu zile de recuperare.

Dacă reușești timp de două zile să reduci nivelul de carbohidrați din alimente cu nu mai mult de 20%, iar apoi a treia zi revii la normal și îți faci plinul cu necesarul de glucide, vei putea să slăbești fără să pierzi prea mult din masa musculară.

Ia-ți zile de pauză între exerciții și antrenează-te doar în zilele de dietă normală!
Atunci când aplici ciclul de mai sus, cheia e să te antrenezi în ziua cu dietă normală. În schimb, în zilele în care faci o cură de carbohidrați relaxează-te, pentru că lipsa carbohidraților înseamnă prin definiție și un nivel scăzut de energie.

Începe antrenamentul la cel puțin o oră și jumătate după masă!
La 90-120 de minute după o masă nivelul zahărului din sânge, și deci al insulinei, începe să scadă. Gestionarea acestor schimbări din organism este crucială.

Dacă nivelul zahărului din sânge este prea mare, insulina hrănește celulele musculare, iar excesul îl depozitează în celule grase. Dacă însă nivelul insulei e prea redus, celulele musculare sunt subnutrite. De aceea, trebuie să-ți sincronizezi antrenamentul cu nivelul de zahăr din sânge, pentru ca mușchii să se hrănească eficient din celulele grase, explică nutriționistul Charles Remington.

Lasă cel puțin o masă a zilei pentru după antrenament!
Este de asemenea important să lași ultima masă a zilei pentru după antrenament, pentru ca mușchii să se poată recupera după efort. Corpul tău are nevoie de glucide, iar în lipsa lor, masa musculară lucrată cu greu se transformă în aminoacizi pentru a suplini necesarul de carbohidrați.

——
1) Kevin David Ballard și alții: „Efectele dietelor slabe în grăsimi și carbohidrați asupra compoziției corporale și asupra riscului cardiovascular, cu sau fără exerciții fizice”