Te-ai simțit atât de bine moțăind, dar acum regreți că ai pierdut un antrenament, nu? Stai liniștit, cu toții avem zile în care pur și simplu nu avem chef de exerciții. Te învățăm acum cum să recuperezi la următorul antrenament.

Adevărul e că o zi în plus de odihnă n-a omorât pe nimeni. Din contră, revenit la o stare de funcționare normală, de echilibru, corpul se va concentra pe dezvoltarea mușchilor. E demonstrat științific că masa musculară crește nu în timpul antrenamentelor, ci în perioada dintre ele.

Totuși, dacă te chinuie remușcările, ieși afară la o alergare. Joggingul îmbunătățește sistemul cardiovascular și circulația nutrienților atât de necesari pentru refacerea musculaturii. O altă modalitate de a arde calorii este o plimbare sănătoasă. Parchează-ți mașina mai departe de serviciu, ia-o pe scări în loc să mergi cu liftul sau umple-ți pur și simplu buzunarele cu diferite obiecte grele ca să arzi mai multe calorii.

Dacă obișnuiești să mergi pe bandă, o idee bună e să ridici gradul de înclinare. Alternează 5 minute de alergare plat la o viteză de 6 km/h, cu 10 minute pe o suprafață cu înclinare de 3,5% până la 6,5%.

La sală poți adăuga exerciții de alternanță. De exemplu, după un set de genuflexiuni, fă câteva genuflexiuni cu săritură.

În tot cazul, reține că exercițiile nu ar trebui să fie o sursă suplimentară de stres în viața ta, ci din contră, una de destindere. Așa că, relaxează-te!