Te antrenezi la greu și ești atent la alimentație, totuși nu reușești obține rezultatele scontate. Am strâns mai jos șapte posibile motive, alături de câteva sfaturi care să te ajute să crești în masă musculară.

Nu lucra izolat!
Mulți se gândesc că dacă lucrează izolat un singur mușchi vor reuși să-și crească masa musculară. Fals! Exerciții simple ca genuflexiunile sau flotările la bancă îți solicită mult mai puternic corpul. Iar cu cât este mai mare solicitarea, cu atât se eliberează mai mulți hormoni de creștere. Clar, ai nevoie și de exerciții care fixează anumiți mușchi, dar nu sări peste exercițiile clasice.

Prea mult cardio strică.
Pentru a crește masa musculară, trebuie să practici cardio (alergare, ciclism) sau sporturi de echipă (fotbal, volei) între sesiunile de forță. Însă nu te ambiționa să faci prea mult cardio: între două antrenamente de forță, mușchii au nevoie de 48 de ore de pauză pentru a se reface, iar dacă practici cardio în acest răstimp, toată energia se va consuma pe noua activitate. Încearcă să reduci din timpul acordat antrenamentelor de anduranță, s-ar putea să fie asta problema ta.

Dormi înainte de antrenament!
Mușchii cresc cel mai tare în timpul somnului. În plus, când ești obosit, te antrenezi la intensitate mai mică, ceea ce înseamnă mai puține impulsuri de creștere pentru mușchii tăi.

Mănâncă bine după fiecare antrenament!
După ce ți-ai forțat mușchii, organismul are nevoie puternică de glucide pentru a-și reveni. În lipsa lor, corpul transformă masa ta musculară în aminoacizi pentru a suplini necesarul de carbohidrați.

Bea multă apă!
Studiile arată că o pierdere de 2% din greutate prin deshidratare duce la o scădere cu 10-15% a performanței sportive. Apa este un vehicul important pentru proteinele provenite din alimente. Bea zilnic opt până la zece pahare de apă pe zi și împarte-ți consumul de proteine la cinci-șase mese. 25 sau 30 de grame de proteine la fiecare masă e ideal.

Renunță la fumat!
Știi, nu, că țigările sunt nesănătoase, dar știai că îți sabotează în același timp întreg antrenamentul de forță? Fumatul crește nivelul de dioxid de carbon din sânge, reducând în același timp cantitatea de oxigen. Iar pentru a crește, mușchii au nevoie de oxigen. Ca atare, mai multe fumuri înseamnă rezultate mai proaste la sală.

Zahărul e tabu.
Dacă vrei să pui masă musculară, trebuie să consumi mai multe proteine și mai puțin zahăr. Băuturile îndulcite îți pot tăia din pofta de mâncare, astfel încât să omiți mesele importante ale zilei. Ceea ce nu ai vrea, bineînțeles.