Joggingul e un sport practic și nu cunoaște limite de vârstă sau de condiție fizică; îmbunătățește ritmul cardiovascular, tonifică musculatura și elimină stresul.

Ei bine, chiar dacă uneori pare monoton, joggingul este totuși o activitate plăcută și, foarte important, la îndemâna oricui. Există chiar și așa câteva lucruri de care trebuie să ții cont când te apuci de alergat.

Programul de jogging trebuie să fie zilnic sau cel puțin de trei ori pe saptămână, intercalat cu antrenamentele de forță. Dacă ești începător, începe cu suprafețele plane. Treptat, fă trecerea spre cele în pantă sau denivelate. În plus, evită zonele aglomerate; alege întotdeauna locuri liniștite ca parcurile sau zonele de la periferia orașului.

În primele trei-patru săptămâni, e bine să alternezi plimbarea cu joggingul ca să eviți extenuarea și accidentările. Apoi poți mări treptat “porția” de jogging, până când elimini definitiv minutele de plimbare. Și încă ceva: nu începe niciodată brusc. Fă-ți încălzirea cu o plimbare tot mai alertă, până ajungi la viteza dorită.

Nu există neapărat un moment potrivit pentru jogging: alergarea o poți face la orice oră a zilei. Dimineața ești în cea mai bună formă, totuși corpul nu e în totalitate trezit, așa că trebuie să ai multă grijă să nu îl forțezi. La prânz și seara e timpul ideal ca să-ți atingi obiectivele de performanță și viteză, iar recuperarea e și ea pe măsură. Numai un lucru: încearcă să nu te obosești prea tare seara, ai putea avea probleme cu somnul.

Despre echipament, nu sunt multe de zis. Ai nevoie doar de o încălțăminte sport rezistentă, cu talpa mai groasă în dreptul călcâielor, și de haine cât mai comode, potrivite pentru temperatura de afară.

Un ultim sfat: bea răcoritoare (necarbogazoase, în special apă plată) din belșug înainte, în timpul și după programul de alergare. Corpul are mare nevoie de apă pentru refacere.